Khamis, 21 Julai 2011

Himpunan Ummah Berselawat



 



 Bismillah wal Hamdulillah

Setinggi-tinggi syukur kepada Allah SWT dan sebanyak-banyak selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Sayyidina Muhammad SAW, idola sepanjang zaman, cahaya sepanjang jalan, dan rahmat sekalian alam. Pastinya sebesar-besar nikmat selapas nikmat islam dan iman itu ialah menjadi umat Muhammad SAW..Kerana insan bernama Muhammad inilah, Allah SWT memuliakan dan melebihkan kita berbanding dengan umat-umat yang terdahulu.


Dikisahkan seorang pemuda bermimpi bertemu Rasulullah SAW di dalam mimpinya dan Rasulullah SAW sedikit pun tidak berpaling kepadanya..Lalu pemuda tadi bertanya kepada Rasulullah SAW: Adakah kau marahkan aku Ya Rasulullah??.. Tidak,jawab Rasulullah SAW..Lalu lelaki tadi bertanya lagi:Mengapa kau tidak memandang kepadaku Ya Rasulullah?? Aku tidak mengenalimu,jawab Rasulullah SAW…Pemuda itu bertanya lagi: Bukankah aku ini lelaki daripada umatmu Ya Rasulullah, dan para ulama kesemuanya mengatakan bahawa engkau mengenali umat-umat engkau??..Lalu berkata Rasulullah SAW: Benar kata mereka..tetapi engkau tidak mengingati aku dengan berselawat ke atas aku..Sesungguhnya ma’rifah aku ke atas umat-umat aku adalah dengan kadar selawat mereka ke atas aku…


Lelaki tadi kemudiannya tersedar dari mimpinya dan lantas melazimkan dirinya dengan berselawat ke atas Nabi SAW 100 kali sehari dan berterusan melakukannya.. Tidak lama selepas itu,lelaki tadi sekali lagi bermimpi bertemu Rasulullah SAW dan Rasulullah SAW mengenalinya…


MasyaAllah…Mahabbah cinta kita kepada Sayyidina Muhammad pasti akan membawa kita kepadanya di akhirat kelak dan di dunia ini dengan hadirnya Rasulullah SAW di benak hati dan mengamalkan sunnah-sunnahnya SAW sepertimana sabda Nabi SAW: Seseorang itu akan bersama dengan siapa yang ia kasihi”…


Sama-samalah kita menghadirkan diri pada majlis yang mulia ini dan juga menghadirkan Rasulullah SAW di dalam benak hati kita..Berselawatlah sebanyak-banyaknya ke atas junjungan kita Sayyidina Muhammad SAW..Jangan lepaskan peluang ini..Mudah-mudah kita beroleh manfaat daripada majlis-masjis sebegini..


InsyaAllah,sama-sama kita sebarkan majlis-majlis sebegini kepada orang ramai.. Setiap kebaikan seseorang yang datang daripada jemputan anda, insyaAllah merupakan ganjaran pahala dan kebaikan bagi diri anda…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan